12 augustus 2015

Terugblik op de zomer

Zo, wat is er veel gebeurd de afgelopen weken! Ik had gewoon echt geen tijd over om te bloggen. Het hoogtepunt was wel het supergeslaagde OERRR Festival, waarbij zo'n 1000 kids en hun ouders bij ons op het erf leuke dingen kwamen doen. Daarna waren we wel toe aan even pauze en zijn we lekker een poosje naar Schier geweest. Over oerrr, de vakantie en alle andere dingen vertel ik binnenkort. Voor nu gewoon wat fotootjes van de afgelopen tijd. Gewoon, omdat het zo mooi is op de Madijk!

Ons bloemenplukveld in juli. Ik hou van klaprozen!


De stokrozen steken prachtig af tegen de zwarte staldeur
(en ja, soms regent het hier ook ;)

De 3e? leg van de zwaluwen. Dat gaat maar door! 

De boldistel is razendpopulair.

Augustus, doei klaprozen, het was mooi!

Rond ons vennetje staat een overdaad aan kattenstaart in bloei.
Ik vind het zulke mooie planten! Ze doen het ook goed op vaas.

Naast het paardenweitje groeit volop kamille. Of is dit valse kamille?
Hij ruikt namelijk lang niet zo sterk. 

Phacelia, gezaaid door de moestuinders. Prachtige bijenplant. Toen ik
deze foto nam schrok ik me een hoedje, recht voor mijn neus op nog geen meter
afstand sprong ineens een haas de lucht in. Sodemieters wat kunnen die
rennen! Oortje hield hem (gelukkig!) niet bij. En die kan met gemak
60 km/h halen!

Prachtige eenzame papaver, van het soort waar je maanzaad van oogst meen ik.

De mannetjesmieren vliegen uit. 


Kaasjeskruid in prachtig dieppaarse kleur.

Onze bijenkast! Die staat sinds kort op ons erf. Zo leuk!

Een boom die omviel tijdens de storm. Tsja, Zonde, en ook nog bovenop de bloemen.
Maar niet getreurd, de resten zullen een fantastische schuilplaats worden voor vogels,
insecten, egels en hopelijk salamanders.

uhhh hm, wacht, dit is een hond. Die groeit niet én bloeit niet. Maar ze is wel blij! Nou vooruit, ze mag blijven.



Mooi he, allemaal? 

Fijne dag! 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten