28 mei 2015

Heimwee

Terwijl hier de regen met bakken tegelijk uit de hemel stroomt kwam ik dit ineens tegen op mijn computer:


"Pootjes

Dit is het verhaal van het lege weidse strand
met pootafdrukjes 
in het natte zand.
Die tijdelijk daar waren terwijl de pootjes even zaten 
te genieten van de zon,
die straks weer samen 
met de pootjes zal verdwijnen, 
maar als hij terugkomt zullen er ook weer 
nieuwe pootafdrukjes verschijnen!"

Ik ga nooit op vakantie, ik heb daar geen geld voor en het is zo een gedoe, met tassen slepen en de hond en dan die koude nachten - ja met vakantie bedoel ik wel kamperen he, hotels, tsss, dat is toch nep! Maar in 2012 deed ik het toch, ik ging naar Schier, het was stralend weer, 35 graden, en het stormde ook eens, er was onweer én de vloed tijdens de springtij en het ging zwaar tekeer, alles was nat en de hele camping zat in de kantine opeengepakt. Ik niet, ik ging de zee zien, die was overstroomd. Zo gaaf. Enfin, ik bleef daar 2,5 week en het was fantastisch, zo fijn dicht bij de zee, en 's nachts de sterren zien, álle sterren bedoel ik dan he! 

















Ja, als ik weer ga kamperen dan moet het weer op schier. Maar dat hoef ik na deze foto's niet meer uit te leggen me dunkt!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten